Druhá adventná nedeľa

Dnes mi končí môj stravovací program Whole30, na ktorý som sa dobrovoľne dala (žiadne cukry, alkohol, cigarety, mliečne výrobky, obilniny a strukoviny po dobu 30 dní). Nemôžem povedať, že by som to dodržala na plných 100%. Bola som totiž na služobke v Budapešti, kde sme večer s kolegami išli do Szimply. No bože, 5 jamesonov hore dole. A včerajší punč na Trnavskom rínku nebol takmer vôbec sladký, obsahoval len víno, rum a lesné ovocie, veď to je skoro paleo.

Inak som sa fakt držala, normálne som si varila a tak. Napríklad tento víkend:
- zázvorová polievka (baby špenát, kuracie mäso, jarná cibuľka)
- lososové koláčiky (losos, dusené šampióny, mandľová múka, vajíčko, korenie)
- kokosová polievka Pho (ale nemala som hovädzí vývar, tak som dala kurací s mäsom)
- zelené kari s kráľovskými krevetami (to bolo tak dobré, že som zožrala naraz dve porcie)
- domáce pesto z píniových orieškov
- napácovala som si soté na zajtra
- akurát sa chystám na paleo frangipani - som zvedavá, či mi to vyjde (namiesto cukru dám kokos, to musí byť dobré, nie?)

No jednoducho, šibe mi. Aspoň tak to musí pôsobiť na kohokoľvek, kto ma poznal doteraz. Môj kulinársky strop boli tortellini s pestom. Keď som si kupovala knihu Jídlo na prvním míste, všade tam boli reakcie "preživších" a odkazy na to, ako vám tento prístup zmení život. Predstavovala som si, že super: schudnem, pleť sa vyčistí, alergia zmizne. No, stalo sa (viac-menej), ale v čom vidím väčšiu zmenu - ja som kompletne zmenila životný štýl. Spuťkovatela som sa. Včera som obehla Miletičku a Fresh market, potom, ako som premrzla na Trnavskom rínku som si naordinovala horúci kúpeľ s vanilkovou esenciou, počas ktorého som prečítala celú druhú knihu aforizmov Tomáša Uleja. Dnes som okrem varenia povysávala, oprala, vymenila si obliečky (a hrdo navliekla tú, ktorú som našla v Starej tržnici na trhu, s malými červenými kvetinkami), prišila si gombík na nohavice a vyradila dve tašky starého oblečenia. Vyzdobila som aspoň trochu tento byt, v ktorom Vianoce tráviť nebudem. Pri zapálených sviečkach počúvam soul a pijem kávu z porcelánu od babičky. Pozerám ubytko v Budapešti na predvianočný trip s kamoškami a večer sa chystám na jógu.

Je normálne, že mi je tak dobre? Asi by som mala mať výčitky a poslať nejaké peniaze z vianočnej odmeny na charitu. deťom v Afrike, alebo pomôcť komunite, natrieť zábradlie škôlky, podpísať nejakú petíciu.

A potom len tak, odrazu, mi príde cez Facebook mesidž s "nabídkou kvalitního sexu" od kamaráta. (Cez Facebook? Naozaj? Už ani tie booty calls nie sú to, čo kedysi bývali.) No uznajte, to by mi predsa celkom narušilo môj predvianočný pokojný koncept. Takže odmietam. Taká som ja mrcha. Rochním sa vo vlastnej pohodlnosti a šikovnosti a žiadnemu mužovi nedovolím sa toho zúčastňovať. Nepýtajte sa ma prečo. Ale jedno je isté, takto spokojná som nebola už ani nepamätám.

Takže ospravedlňte level nudnosti tohto príspevku, ale ako vás už určite život naučil, všetko je len obdobie, tak sa môžem začať mentálne chystať, aká šupa príde po tomto.

Krásne Vianoce všetkým. A upracte si.

Komentáre

  1. Mas uplnu pravdu s tym putkovstvom :D ale zrejme ked sa vratis k beznemu zivotnemu stylu, opat bude vsetko ako predtym. Ci je to dobre alebo zle, to zavisi od uhla pohladu.
    Ale toto mi prosim po vedz, ze ako si za tych 30 dni schudla a kolko si vlastne jedla. Lebo ja som pri detoxe nedala dole ani kg, ani cm... a to som zila len na green smoothies :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako netvrdím, že mi tie veci nechýbajú :-) Veď pomaličky začnem znova zavádzať skupiny potravín, ktoré som nemohla, napríklad zajtra plánujem jogurt a syr (hmmm, syr...). Schudla som asi 4 kilá, čo je také ok, mohlo by to byť aj viac, ale to by sa mi muselo chodiť cvičiť viac ako 1-2x za týždeň. A nepi prosím ťa len green smoothies, to sa mi fakt nezdá ako dostatočná výživa pre dospelého človeka :-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Hipsteri, beatnici a iná háveď

Bola som v New Yorku. A vy? (Vol.2)

Zabi si svoju kreativitu