V živote

V živote každej ženy sú obdobia, kedy sa síce všeličo deje, ale keď stretnete spolužiačku zo strednej, tak zrazu zistíte, že sa vám vlastne nedeje nič. Teda nič, čím by sa dalo tak svetácky pochváliť. No a potom sú obdobia, kedy sa vám deje všetko. A keď sa vás niekto spýta, čo máte nové, neviete, čo vyhŕknuť skôr. Lebo život je proste popiči.

V živote ženy ako som ja, sú dôležitejšie ideály než peniaze, istota a tretí dôchodkový pilier a tak teda zajtra nastupujem do práce, kde mi chcú platiť za písanie. Milé od nich. Uvidíme, ako dlho im to vydrží. Takisto milé by bolo od štátu, ak by začal myslieť na živnostníkov trochu v pozitívnejšom móde, ale zas kto som ja, aby som tu riešila politiku, že? Je ne suis pas bloger na Sme-čku. Tak len budem dúfať a odkladať si na koniec daňového obdobia.

V živote každého človeka generácie Y nastane moment, kedy si uvedomí, že je načase prestať byť Petrom Panom a je treba robiť dospelé rozhodnutia. Pokiaľ vás neodstrašia bankové procesie a kecy finančníkov o viazanosti, bremene a hmotnej zodpovednosti, stanete sa úspešne budúcim platcom hypotéky. Nebudem vás klamať, je to scary as shit a tento výraz používam len preto, lebo v slovenčine môžem povedať len "je to desivé" a to mi nestačí. Je to scary-as-shit. Platiť istú čiastku vždy 20. v mesiaci, s výhľadom pravidelnosti do roku 2046, je tak trošku záväzok pre silné povahy. Ale kto sa bojí...ten to musí dobre skrývať, lebo nikto netvrdí, že byť dospelým je ako papať marshmallows na chrbte jednorožca na ceste do Austrálie. Bohužiaľ.

V živote silnej a emancipovanej ženy tiež príde čas, kedy sa zjaví osoba (väčšinou opačného pohlavia, ale kľudne podľa ľubovôle), pri ktorej zapochybujete, či je naozaj nutné byť tou silnou a emancipovanou ženou. Lebo čakať na niekoho celú sobotu, kým príde z práce a popritom mu navariť a upratať byt, môže byť úplná nočná mora každej takejto silnej a emancipovanej ženy. Ale zároveň to môže byť aj tá najzmysluplnejšia vec, akú ste za posledné roky urobili. Pretože - a teraz si dovolím parafrázovať L'oréal - vám za to stojí. A ten pocit je najviac.

No a napokon, v živote človeka milujúceho texty, sa vám stále opakujú okamihy, kedy naďabíte na nejaký literárny skvost. Na vetičku, ktorá je tak dokonalá, že si ju musíte zapísať. Na text piesne tak výstižný, že vám hrá v hlave stále dookola. Na verš tak zarážajúci, až si ho musíte dať vytetovať. Na hlášku z filmu, ktorú potrebujete počuť ešte raz. Zopár takých mojich okamihov ponúkam. Na všetko ostatné sú tu Tri gaštany.

Som princezná, princezná Lolita
zaujíma ma v banke moja klientská bonita.

Nechodím už roky na diskotéku
riešim ako si lajsnem tisícročnú hypotéku.
Ak sa ma ešte raz opýtaš, či pozerávam hokej
dám ti tip - nepýtaj sa umelca, či je okej.

- Katarzia


"We think differently at night" she told me once
lying back languidly
And she would quote Cocteau
"I feel there is an angel in me" she'd say
"whom I am constantly shocking"

- Lawrence Ferlinghetti


"Já v tomhle měste umírám! Klid nikdy nenajdeš tím, že se vyhneš životu."

- Nicole Kidman ako Virginia Woolf vo filme Hodiny



Život vás naučí, holúbkovia. A potom môže prísť tá renesancia úžasu.



Komentáre

  1. megaaaaa! uzasny clanok! a pis castejsie, super sa to cita =)
    mozem sa pod kazdy odstavec len podpisat, aj ked to s tym jednorozcom ma tiez fakt sere (ale marshmallows neznasam, takze az tak velmi zasa ne :D )

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Blackbird singing in the dead of night
    Take these sunken eyes and learn to see
    All your life
    You were only waiting for this moment to be free

    :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Hipsteri, beatnici a iná háveď

Bola som v New Yorku. A vy? (Vol.2)

Zabi si svoju kreativitu